torsdag 23 april 2015

Fantastiskt verktyg med "twist"

Tänk att få lära dig viktig information av skickliga musiker? Är det möjligt? Ja, absolut!! Det finns ett verktyg som heter Flocabularly som jag fick lära mig av två eminenta pedagoger från Möllevångsskolan i Malmö. Detta verktyg erbjuder inte bara att de använder sig av kända rappare för att åskådliggöra fakta, nutidshistoria, händelser på ett sätt som kombineras av musik, rapsång och film/bilder för att förtydliga detta utan det är också åtföljt av tips på hur man kan lägga upp sina lektioner kring dessa "musikvideos". Under rubriken "The week in Rap" presenteras varje vecka en genomgång/sammanfattning över veckans största/viktigaste/mest intressanta nyheter. Bara att diskutera hur just dessa väljs ut är ett intressant område som jag ser det! Ge er själva tiden/chansen att sätta er in i vad ni skulle kunna använda Flocabularly till - som jag ser det är möjligheterna oändliga!!

https://www.flocabulary.com/subjects/

Här kommer ett exempel som handlar om ISIS:

https://www.flocabulary.com/week-in-rap-extra-isis/

Hoppas att ni uppskattar detta lika mycket som jag och att ni hittar användningsområden som passar just era grupper!

Sist men inte minst så måste jag säga att för mig i alla fall så är det en medryckande musik och visst känner jag för att "twista" lite när jag lyssnar! Låt er ryckas med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar