tisdag 27 oktober 2015

Lektionsplanering för arbete med sökmotorer

Jag skrev tidigare i veckan om sökmotorer där jag presenterade ett antal olika sökmotorer och denna lista kommer att fyllas på efter hand också med fler exempel. Det jag vill presentera för er här är ett lektionsförslag som jag har gjort med ett verktyg som jag tycker väldigt mycket om och som heter Learning Designer. Den hjälper till att visualisera och strukturera upp både mål, syfte, planering och eventuella bilagor i alla former. Jag vill här ge er ett förslag som är kopplat till mitt förra inlägg som handlade om sökmotorer och som kan användas för att introducera de olika sökmotorerna tillsammans med ett par digitala verktyg. Feel free to use it if you like it, change it, adjust it to your own needs!

Här är länken: Search efficiently

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar