tisdag 17 maj 2016

Ta steget du också in i en gemenskap och ett lärande utöver gränserna

Inte mindre än 600 lärare deltog i en undersökning som handlade om hur der as yrkesverksamhet och professionella utveckling påverkades av eTwinning. Jag har arbetat med eTwinning i 10 år och jag håller med de 75% av lärarna som svarade att eTwinning gör eleverna mer engagerade och att deras motivation ökar är jag verkligen inte ensam om för där svarade inte mindre än 92% att eTwinning hade en ganska stor eller stor inverkan på den.
Vill du prova att arbeta med eTwinning så tveka inte att höra av dig till mig (jag är eTwinningambassadör sedan 2007) eller till NSS (huvudansvariga i Sverige) så hjälper jag/vi dig att komma vidare vad det än gäller. 
Att arbeta med kollegor i eTwinning kring det du ändå gör i klassrummet, engagerar, inspirerar, uppmuntrar, utvecklar och bygger kunskap hos både mig som pedagog men också självklart hos mina elever. Vill du veta mer om hur eTwinning kan utveckla elevernas arbetssätt och engagemang: 





Läs också mer här på eTwinnings hemsida: eTwinning.net
Det finns också en svensk eTwinningsida: eTwinning.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar